Alla inlägg den 30 december 2010

Av Marie Bergström - 30 december 2010 21:01

Det är iofs inte årets sista dag med eftersom jag jobbar imorgon tänkte jag dela med mig av mitt bokslut och göra en sammanfattning av 2010.


Vänskapsåret 2010 har varit jättetrevligt. Nya kontakter med gamla vänner har återknutits och mina gamla vänner har jag kvar - dom som jag vill ha i min framtid.


Hundåret 2010 började med stor sorg.... strax efter trettonhelgen tog jag farväl av min älskade stora tjocka fina Tino. Stöttepelaren som varit min bästa vän i nästan tio år. Mitt brustna hjärta blödde för lång tid men jag vet att jag gjorde det rätta. Att skiljas från en sådan vän lämnar ärr.

Älskade fina!!!!


Amigo och jag fortsatte vår träning med fina framsteg, framförallt i rallylydnad. Amigo har haft ett tufft år med sin allergi. Stundtals ganska höga doser kortison för att stilla klådan. Sedemera fick Amigo en viktig uppgift... att hjälpa till med fostran av en valp... hittills inte vidare duktig. Han är ju så SNÄLL!!

Duktiga Amigo!!!


Så i början av juni styrdes kosan till Stängnäs för att hämta nya familjemedlemen Ängsbacken's Citro. En riktig huligan som vänt upp och ner på palatset i Smyge. Härlig hund att träna med och förväntningarna är höga. Ser framemot ny vår med monstret.

Älskade valp!!!


Träningsåret 2010 har varit jättebra. Amigo utvecklade sig fint i rallylydnad och agility. Citro har oxå känts jättefin. Nu har jag fått ytterligare en superb spårhund.


Hälsoåret 2010 är faktiskt under all kritik. Har inte varit speciellt snäll mot mig själv och träning av mig själv har i princip inte förekommit. Skandal...detta är jag inte nöjd med. Jag och min dåliga karaktär.


Nu kategori är Förväntningar på 2011, inga nyårslöften men att ta hand om mig själv är prio ett nu. Amigo ska få mer träning i framförallt agility där han är en riktig fena. Träna Citro mer målmedvetet med planen att få till en appellstart till hösten.


Med detta tackar jag för mig och önskar alla ett Gott Nytt År!!   

Ovido - Quiz & Flashcards