Alla inlägg den 18 december 2010

Av Marie Bergström - 18 december 2010 18:51

Som vanligt har väderorklet för Sverige, SMHI, inte prickat riktigt rätt. Det skulle komma "några" centimeter snö över söderslätt, och som vanligt kom åtskilliga decimeter. Detta föranledde inte så mycket hundträning men se... då får man vara påhittig, vilket jag tyckte jag lyckades med.


Två flugor på smällen blev gjorda när jag tog bussen ihop med Citro till grannbyn och sedan promenerade hem. Miljöträning och motion. Människan är av naturen lat och bekväm. Jag är inget undantag.... slipper man snö och vind rakt i "blocket" så är man nöjd. Alltsåledes kollar man vindriktningen och tar bussen mot motvinden så har man grädden på vägen hem. Hoppas vinden vänder till imorron så jag kan åka till motsatta grannbyn och gå därifrån.


Citro skötte sig exellent, det är spännade med buss. Det finns andra människor och saker att upptäcka. Det trista med att åka buss var i Citros ögon att behöva vänta på den. Vänta är ingen stark sida hos lilla vilddjuret. Kameran kom inte med idag heller.... slarv!!


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards