Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Uppletande och lydnad

Av Marie Bergström - 24 mars 2010 21:05

Igår blev det lydnadsträning och uppletande. Marina och jag träffades på 9e. Känner mig ganska nöjd att Amigo kunde focusera i lydnaden fast vi tränat på relativt nytt ställe. Fick till och med till ett riktigt fint framförgående utan drag i linan.


 Uppletandet gick oxå bra men lite spring i benen i början var det. Men med fyra utlagda föremål och fyra inplockade kan man ju bara vara nöjd. Marina och jag var i fnisstagen och det blev definitivt inte bättre av att när jag skulle skicka A på tredje förmålet kommenderar jag honom "vassegod". Han sprang ut två meter och vände sig sen undrande om. Detta "kommando" använder jag oftast i extern belöning. Inte undra på det snurrade i skallen på honom. Kallade tillbaka A och gav rätt kommando, "leta", och då for han iväg som skjuten ur en kanon. Vi skrattade så mycket att jag närpå kissade i byxorna. Väldigt dråpligt!! 


Vi körde även några skallmarkeringar till söket och även detta fungerade bra. Känns som vi på G nu. Ska jobba i helgen men något spår ska det väl kunna bli   .


10-4 

 
 
lyckans smed

lyckans smed

25 mars 2010 13:22

Hej!
Det är riktigt roligt när man känner att det går framåt med träningen.
all lycka till er...

http://www.lyckosmide.se

 
Ingen bild

Marigo

25 mars 2010 20:44

Tack Stina, vissa dagar är lyckoträffar och andra inte. Men just nu känns det bra, iaf med hundträningen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bergström - 6 mars 2015 22:00

Här har jag inte varit på ett helt år men det har hänt massor i mitt liv!   För mig har den ultimata bruksrasen alltid varit schäfer och på den fronten har jag inte ändrat min åsikt, men med tanke på den märkliga otur jag alltid haft sjukdomsmäss...

Av Marie Bergström - 1 januari 2014 22:28

Året 2013 känns som det kommer gå till mannaminne för egen del   ..... eller så får jag leta mig 13 år bak i tiden för att hitta något liknande.   Hälsoåret 2013 - hösten blev en utmaning. Jag som i princip aldrig är hemma från jobb har haft en t...

Av Marie Bergström - 31 augusti 2013 00:38

Jodå vi lever! Lite torftigt med inlägg och bilder har det varit, men här kommer lite sommar med mig och Citro och en liten Oxa   !   Veckan innan midsommar flyttade denna lilla sötnöten in, en schäfertjeja vid namn Oxa    Varmt och gott h...

Av Marie Bergström - 15 maj 2013 22:00

Så var det äntligen dax för ett av årets stora event - att åka till Åland och träna hund!   Efter många långa mil landade vi på måndagen hos Ängsbacken för att göra en övernattning. Ingen rast och ingen ro, det blev ett spår på studs vilket var v...

Av Marie Bergström - 5 januari 2013 23:24

Här kommer Citros och mitt bokslut för 2012   !!   Hund och träningsåret 2012 har varit hur kul som helst. För att stävja lite att mina dåliga tävlingsnerver så gick vi ut i 4 tävlingar i nybörjarklass i rallylydnad - resultatet blev RLD N   !! V...

Ovido - Quiz & Flashcards