Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Marie Bergström - 20 mars 2010 20:49

Precis när Marina och jag bestämt tid för träning, ja då regnade det ännu mer. Vi fick iaf ihop både spår och uppletande. Jag la ett alldeles för lätt spår till A, men med tanke på att det inte blivit så mycket spår sen december så valde jag att göra så. A är en spårguru men bristerna ligger i starten och i återstarten vid apporterna. Här får läggas krut och nästa gång tänkte jag försöka med näring vid de kritiska partierna.


Sen körde vi uppletande och detta gillas skarpt av Amigo. Tre föremål blev det och de två första "sopade" han hem ganska snabbt. Det tredje blev lite mer problematiskt. Det bästa var att han dämpade tempot och det tradiga var att jag skickade honom helt fel. Han har ju inte precis raka skick men Marina trodde att han redan tagit det yttersta föremålet så jag skickade honom från fel ställe. Nu är jag ju begåvad med en hund som inte ger sig, så efter troget arbetande fick han även sista föremålet med sig hem!! Duktig hund!! Det allra, allra bästa av allt - han ville inte till bilen, han ville ut och leta ännu mer    för det fanns ju krafter kvar :)


Kvällen bjöd på hemmalagad kebab med Maria som gäst. Och det är ju alltid lika trevligt!!


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards