Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Marie Bergström - 19 mars 2010 22:20

För att backa en dag så gick torsdagens träning jättebra. Marina och jag träffades på 9E och körde uppletande. Amigo gick strålande. Ut som en kanon och hämtade föremålen och avlämnade dessa helt klanderfritt. Vi körde ett par skallmarkeringar inför söket med både stående, sittande och liggande figurant, även detta gick förbluffande bra. Detta med tanke på att A inte tränat detta speciellt mycket. Kanske blir det en sökhund av detta?


Idag blev det lydnadsträning på klubben. Vi kör Amigo alltid nu förtiden med någon av Marinas hundar ute och alltid A utan koppel. Jättebra träning och jag får mer självförtroende eftersom A i princip inte bryr sig att någon av hennes hundar är på appellplan. Får spinna vidare på detta upp lägg med andra hundar. Helt lysande träning idag.


I och med att jag givit Amigo denna kortisonboost som veterinären rekommenderat har klådan helt avstannat. A har blivit lugnare och mer fokuserad. I slutet av helgen är det dax på nedtrappning och jag hoppas verkligen att det håller i sig. Det är ju trots allt så att om man avänder ett läkemedel, människa eller hund, så finns det alltid en tillvänjning. Det är därför man för vara försiktig med doshöjning och minskning så det blir rätt balans.


Imorron blir det ny träning och planerna är uppletande och sök markering. Ikvällens sena timme sätter jag mig ner för lite fredagsmys och nu har jag ändå två lediga dagar kvar   


10-4





Ovido - Quiz & Flashcards