Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Marie Bergström - 4 mars 2010 22:00

Ja det tycker jag gott jag kan få. Har varit sååå aktiv idag. "Kompade" ut vid ett-tiden från jobb och gick en riktig powerwalk med Amigo i ca en timme. Det kändes ordentligt i skenbenen, helt nytt ställe att få träningsvärk på.


Sedan hade jag en veterinärtid med Amigo eftersom han senaste tiden börjat klia sig helt frenetiskt på öronen. Trots att han har allergi kan man inte bortse från att det faktiskt finns andra orsaker till klåda. Inget var synligt såsom svamp eller ohyra men vi tog ett blodprov för att se så det inte är rävskabb. Symtomen är väldigt snarlika allergi, klåda kring huvudet och i armhålorna. Svar på detta kommer nästa vecka men eftersom Amigo har sådant besvär har vi ändå börjat en stödbehandling. Provet är inte helt tillförlitligt, men är det postivit så är det positivt men är det negativt så kan det ändå vara positivt. Ungefär som i matematik, två minus blir plus...


Så här synd är det om en lite påg som tagit blodprov :)


Efter allt detta gav jag mig iväg och gjorde ett timmeslångt pass på gymet. Gud vad trögt det var men effektivt i längden hoppas jag. Innan kosan styrde till Smyge var jag hos Maria och Micke och fyllde på depåerna med lite pastasallad, gott! Skulle ha spårat med Marina idag men hon fick jobba över. I helgen blir det sök och det ska bli väldigt roligt.


10-4  

Ovido - Quiz & Flashcards