Alla inlägg den 30 december 2009

Av Marie Bergström - 30 december 2009 21:29

Att ha fan i båten och ro han i land var enda jävla storhelg gör mig så himla trött. Precis när allt såg ljust ut och Amigo börjat bli bättre så drogs rullgardinen ner. Vakna i natt av att han spydde, och då var det inte den lilla "pölen". Sedan satte han igång att "kulpa" vatten och då blev spykaskaden ännu värre! Mitt stackars lilla hjärta.   Jag tror att ( vet att) han "sopade" i sig nåt under kvällspromenaden igår kväll, det var fullt med små sten i spyorna. Vad som då förbryllar mig är att han "tempar" på nära 40 grader. Konstigt dels för att han går på kortison och dels för att han redan äter en antibiotikakur. Även om inte just den kuren är för endamålet så ändå... Dramatisk som han är så bar han sig åt som han skulle bli mördad när tempen skulle tas och skrek som en besatt. Tino tycker att det enda vi gör är att "pjalla" med Amigo, det syns på minspelet. Det känns som om detta blir en väldigt dyr helg (som vanligt), mina hundar brukar tyvärr bli sjuka lagom till storhelger. Ny tempkontroll imorgon bitti så för vi se hur det blir...


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards