Alla inlägg den 7 december 2009

Av Marie Bergström - 7 december 2009 19:08

Denna lediga dag skulle bli väl spenderad hade jag tänkt - det blev den inte. Jag hade en massa ärenden att göra i stan och det var ju tydligen fler som kommit på den ide´n. Tid tog det och en förfärlig massa pengar gick det åt. På apotekt gick det upp för mig att Tinos licensierade läkemedel gått upp med 30%, detta skojar man inte bort med tanke på att den kostade 550:- i månaden redan innan. Sammanlagt hämtade jag medicin för tusen spänn till hundarna och ändå varar det inte mer än en månad, dra åt helvete   , men dom är mina ögonstenar så vad gör man inte?


Jag hämtade även min egen "nya" medicin som jag ska börja ta efter helgerna. Full av iver slet jag upp bipacksedeln för att se vad läkaren "rotat" fram denna gången - och fy fan! Efter att skummat genom den och läst ord som "ges till barn med blodsjukdomar" eller cytostatika eller "detta är biverkningarna" fick jag ge min ut och läsa lusen av nätet för att kunna hitta något positivt. Jag som sjukvårdsutbildad vet ju att vissa läkelmedel skrivs ut för andra ändamål än det som står på förpackningen, men ändå. Inget av det jag läste var speciellt upplyftande men jag fick oxå läsa en massa som andra skrivit och deras oro. Det gör ju att man inte känner sig så ensam, för det är precis vad jag gör. Nu ska jag försöka njuta av julen och det faktum att jag har fått semester över nyårshelgen, gotte mig.


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards