Alla inlägg den 23 december 2009

Av Marie Bergström - 23 december 2009 17:00

Man får en sån dejavu upplevelse var gång det är jul, att någon av hundarna måste till veterinären. Julen 2009 är inget undantag. Väl hemkommen från jobb fick jag höra av gamla päronen att det kom en väldig massa blod från Amigos ända när de var ute. Men det hade även varit blod på golvet inomhus. Detta bådade inte gott enligt vad jag själv fått erfara inför så mången storhelg innan, nu snackar jag om plånboken. Helt krasst med den taxa djursjukhusen har är det hästhandlarbörs med många fack och många sedlar som gäller.


Fick som tur var en återbudstid hos min ordinarie veterinär och ja visst - super analsäcksinflammation. Amigo tyckte som vanligt när han är hos veterinären att han blev utsatt för ett mycket stort övergrepp. Känna, trycka, spola och höjden av allt  - en kloklippning. Att matte sen får lyfta börsen och betala i runda slängar 1000 spänn för besök och antibiotika kan ju kvitta.


Nu hoppas jag få luta mig tillbaka, ta det lugnt och ha en skön jul. Men julen startar egentligen inte förrän efter fyra imorgon eftermiddag då jag slutar jobb. Härligt ska det bli med en riktigt go familjejul med nära och kära!!  


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards