Alla inlägg den 4 april 2011

Av Marie Bergström - 4 april 2011 19:55

Träffade Maria och Camilla på klubben för lite lydnadsträning. Det känns verkligen som allt lossnar nu. Min motivation är på topp och helt outtröttlig   .


Särskilt sedan jag lagt all prestationsångest och tittande på vad alla andra gör på hyllan. Har blivit mycket lugnare och tagit bort irritation och detta har naturligtvis speglat sig i Citro. Kan inte begripa varför jag hållit på med sånt trams men som sagt det är ett minne blott!


Ikväll blev det fokus på sitta, ligga kvar, läggande under gång och början till ställandet under gång. Riktiga nöta in grejer alltså. Hopp över hinder så klart..men det höll på att gå lite galet. C gör nu fina åter-hopp med rak fin position. Tänkte träna lite ut-hopp, det har vi inte gjort. Ville få honom att förstå att det var över hindert han skulle gå så jag la bollen bakom en bra bit efter hindert. Hoppa älskar han så det visade sig att det var faktiskt bara att kommendera hopp så hoppade han. Som den ängel han är fiskade han upp bollen och gjorde ett jättefint åter-hopp!! Provade ett par gånger till bara för att se så det inte var tur...det var det inte. Han hoppade jättefint. Efter sista gången slängde jag iväg bollen ganska långt, han drog efter och tog den, kom tillbaka i full karriär och satsar på att ta hindert på tillbaka vägen (som sagt älskar hoppa)....farten var för hög och han blev flack - PANG drog båda bakbenen i hindert så det small!! Ajajaj...det gjorde ont. Märkte ingen direkt hälta men visst fan fick han ont. Hönsmamma som jag är fick det vara slut hoppat för dagen. Körde istället vidare på kontakt och ligga kvar övningar och som avslut en mysstund på planen.


Känner mig riktigt nöjd med dagens träning och jag nog inte hålla mig ifrån ett nytt pass imorgon :))

Ovido - Quiz & Flashcards