Alla inlägg den 27 september 2010

Av Marie Bergström - 27 september 2010 22:11

Vad göra när tjuvar i omgivningen är så charmiga? Åter har en stöld blivit begången hos "casa Bergström". Inför kommande kvällsarbete blev det bestämt att delar av morgondagens middag skulle tillagas idag. Sagt och gjort, dryga halvkilot färs blev till köttbullar, men inte länge..... När de härligt doftande köttbullarna stod på svalning på diskbänken svävade uppenbarligen dofterna hej vilt i hela huset. För några sekunder var dessa dyrgripar obevakade och då slog ytterligare en mästertjuv till.... bytet blev cirkus halva mängden. Det vilar en förbannelse över detta hus då det så ofta blir besökt av "klåtassade" små kufar. Nu är det fjärde generationen "klåtass" på krigsstigen, först Gibson, sen Tino, sen Amigo och nu Citro.... jäkla valpskrälle   . Men söt är han i alla fall!!!

Av Marie Bergström - 27 september 2010 18:33

På denna lediga dag hade jag räknat ut så mycket jag skulle träna, men.... helt sliten imorse. När även träningskompis backade ur tänkte jag "nåt måste jag göra". Hade lite ärenden att göra i stan så Citro fick följa med. Tog tillfället i akt att stadspromenera. Vi gjorde stadsparken med allt vad det innehåller, påfåglar, gåsar, höns, ankor U name it - allt finns. C älskar komma till stan, luktar ju så gott! Tog en sväng förbi konstverket Böst och C gillade skarpt mängden vatten, han är ju ett litet vattenodjur. Träffade en hisklig vuxen schäfer som gapade och stod i, Citro fann det bäst att ignorera fenomenet. Här tackar jag min lyckliga lotta att jag faktiskt delar upp rastrundorna med hundarna. Amigo hade gärna gått "i maten" på en sådan antagonist och detta beteende vill jag inte ha på C. Litet lydnadspass i parken blev det. Tydligen får C en väldig massa kredit för liggövningarna, för nu ska det liggas hela tiden. Även sitt betyder ligg   !!


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards