Alla inlägg den 7 september 2010

Av Marie Bergström - 7 september 2010 20:20

Japp, i denna blåsiga tisdagskväll blev det träning. Träffade Marina, Jessica och Magnus på klubben. Nu gäller det att sätta in alla klutar och träna i mycket störning med Citro... och störning blev det. Agilitygruppen hade träning och vi andra hade alla hundar ute samtidigt. Åhh, vilken hund jag fått. Man kan säga att han följde mig som en hundvalp. Han var lös hela passet och vi körde mycket följsamhet, sitt och ligg, kontaktövningar. Enda gången han försökte fräsa iväg var när Marina kastade en apportbock till Woffe, men då blev det NEJ och han vände genast och kom tillbaka med en gång. Ja, jag känner mig helt lyrisk för en så förig hund har jag aldrig haft!!! Amigo är inte förig ett dugg och kan inte hålla koncentrationen. Men än är han inte lagd på hyllan utan det blir bruksarbete och rallylydnad även fortsättningsvis. På fredag är det stygntagning för hans del och sen hoppas jag på att få komma igång även med honom.


Där är han ju - snygge Citro :)

 

10-4

Ovido - Quiz & Flashcards