Alla inlägg den 21 september 2010

Av Marie Bergström - 21 september 2010 20:51

Får väl börja med de goda nyheterna. Kvällens träning på klubben gick jättebra. Det börjar ju lösa sig med ligg-momentet. Det har ju varit både godis och hand i marken för att locka till ett litet "ligg". Ikväll bestämde jag mig för att "nock är nock". Jag gjorde precis så som man inte ska göra... jag tjatade på med ligg...ligg...ligg...ligg och fjärde gången la han sig.. och tjong med klickern och godis. Nästa gång behövde jag bara säga det tre gånger och därefter la han sig vid varje ligg!! Glad blev ju jag. Satte in honom ett par gånger i bilen och tog ut honom igen, bara för att se så det inte var tur. Det var det inte. Nu går det av bara farten utan godis och handtecken.


Mindre glad var ju Citros mormor och morfar när han under eftermiddagen totalskaderade en av de 10-årig pelargonierna. Deras som skötebarn som de vårdar under vintern för att driva fram under sommaren. Min reaktion? OOOOPS, ja vad fan säger man? Det är ju en liten söt valp iaf.


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards