Alla inlägg den 13 november 2010

Av Marie Bergström - 13 november 2010 18:45

Har inte tränat väldigt mycket denna veckan, jobbat många kvällar. Valpträningen i torsdags gick väldigt bra med undantag. Det har börjat bli lite väl mycket aktivitetspip från lill-gossen. Händer mest vid positionsträning och korta sträckor med många halter. Vem vet då mest om detta?, jo Kattis som är Citros uppfödare. Ringde henne och vi hade ett bra samtal. Nu är det till att köra så det ryker.  


Igår kväll träffade Citro en livslevande dumpe, så nu är det ju avklarat inför nästa års MH. När vi skulle runda hörnan vid pizzerian så dyker det upp en tjej som tar ett skutt, flaxar med armarna och skriar. Citro blev helt paff och höll på att sätta sig på ändan men fann sig snabbt och ville gärna hälsa. Tjejen såg helt vettskrämd ut så det var bara att fortsätta marschera.


Det blev en sväng till klubben idag och varsitt pass för grabbarna Grus. Amigo fick köra agility och leta föremål samt en låååång platsliggning med en skällande dobermann som störning. Mycket bra. Citro fick fortsätta positionsträning, hopp över hinder och apportering. Hittills verkar han köpa koppelkorrigering kopplat med nej vid pipen. Nästan inget oljud idag, tack för det.


Från slutet av januari kommer jag att under minst ett år jobba endast dagtid och det ser jag verkligen framemot! Nu jäklar ska det bli ordning på träningen och dygnsrytmen.  


Ska nu slänga mig på soffan eftersom jag känner mig som en sprängd anka efter gåsamiddagen!!


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards