Alla inlägg den 4 november 2010

Av Marie Bergström - 4 november 2010 21:05

Vad denna höst "äter" på mig   . Just nu är det så tungt, så tungt. Hatar detta mörker och vill bara gå i ide. Inte har det blivit mycket tränat heller och det märks framförallt på Citro   , tokiga lilla valpen. Det blev ett pass på klubben idag iaf och C är väldigt härlig att jobba med. Kör honom mest lös även om det finns andra hundar i närheten. Visst, inget unikt med det, men egentligen är det det. Ingen av de andra två jag haft har jag kunnat ha lös alla lägen. Har fått anpassa efter hur situationen sett ut. Citro är betydligt mer okomplicerad och vill verkligen lyssna på mig. Är mycket lättare att bryta i "felbeteende" och för detta är jag så himla tacksam. Idag blev det fortsättning på linförighet, position och lite nytt... hopp över hinder, men försäkerhets skull 10 cm. Vill ju inte äventyra nu när vi slutat med Rimadyl. Blev lite orolig där ett tag när C hoppade ner från sängen, sträckte benet och började halta. Gick förhållande snabbt över men ändå.... är ju rädd om klimpen  .


Igår kväll hade jag en mycket trevlig kväll med min "next best cousine", vi drog på kinarestaurang. Åt och drack gott och det blev många goa skratt. Tack Annika för en suverän kväll, repris snart? jajajaja   


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards