Alla inlägg den 9 november 2010

Av Marie Bergström - 9 november 2010 21:38

Mina fina fyrfotade gråa vänner har en otrolig aptit ... på allt. Likt skuggor tassas det runt, framförallt matbordet, och lämnar inget åt slumpen. Dom är sugna på det mesta och jag är väldigt glad att de är så hälsosamma i sitt tänk   .


Deras snälla "mormor" hade skalat tre morötter, varsin till grabbarna och att riva åt sig själv. Grabbarna drog iväg in i sina sängar med sina "byte"   . Vidare placerades den rivna moroten på en tallrik mitt på köksbordet.... "BIG MISSTAKE". Den "lilla gråa" skuggan som faktiskt vuxit och blivit ganska stor gled ljuddlöst, (konstigt nog, låter alltid som en elefant annars), ut i köket och med en av sina akrobatiska rörelser och mormors rygg bortvänd försvann minsann den rivna moroten oxå. Sidan om bordet satt lilla gråa med en menade blick att - "ja jag vet inte...det kom ett sånt där spöke och inhalerade upp moroten...  jag lovar".


Hälsosamt tänk har dom ialla fall   .

Ovido - Quiz & Flashcards