Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Till minne av min älskade Tino

Av Marie Bergström - 7 januari 2010 19:28

Har idag tagit farväl av min älskade schäfer Tino. Känns fruktansvärt tungt. Snart 10 år gammal och märkt av sjukdom så var det dags.


Tino kom till mig i augusti 2000 som en räddande ängel. På våren dog Mats i en trafikolycka och under sommaren min schäfer Gibson. Tino hjälpte mig genom en svår tid. Bara 3 år gammal hade han allergi, en bukspottkörtelsjukdom och mängder av konstiga infektioner. Men med hjälp av bra mediciner så red vi ut de flesta stormar. 2005 fick Tino sin "lillebror" Amigo och tyckte genast att vi skulle slänga honom på sopptippen. Med tiden blev de väldigt glada för varandra. Tino blev världens fena på agility, och som han älskade det!!! Nu på det tionde året sa både leder och inre organ ifrån - detta var det svåraste beslut jag behövt ta hittills. Jag har så mycket att tacka denna underbara varelse för så det går inte att beskriva.


Sov gott min älskade vän och hälsa Gibbe där uppe i er himmel. En ny stjärna kommer att tändas ikväll och det är Tino....  

 
 
Ingen bild

svägerskan

7 januari 2010 20:01

En stor kram ifrån oss i Bjärred.

 
Ingen bild

Linda Erax & Billy

8 januari 2010 07:13

Så fint skrivit
Kommer bli jobbigt den dag Erax också lämnar jordelivet
Har också varit med mig i många jobbiga situationer.
Tänker på dig
och skickar massor av tröste kramar.

 
Ingen bild

Marigo

8 januari 2010 15:41

Tack Monna och Linda, som hundmänniskor och medmänniskor vet ni hur det är.

Kram Marie

 
Maria

Maria

10 januari 2010 13:06

Sorry att kommentaren har dröjt, som du själv sade, så har jag blivit ganska tråkig...
Väldigt fint skrivet om tjocke-Tino. Vi i familjen Malm-Bergström tänker givetvis på er, Dust sänder en speciell hälsning till sin gamle vän, och ber honom hälsa Erox i hundhimlen. Stor kram
Maria

http://dumlemaria.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bergström - 6 mars 2015 22:00

Här har jag inte varit på ett helt år men det har hänt massor i mitt liv!   För mig har den ultimata bruksrasen alltid varit schäfer och på den fronten har jag inte ändrat min åsikt, men med tanke på den märkliga otur jag alltid haft sjukdomsmäss...

Av Marie Bergström - 1 januari 2014 22:28

Året 2013 känns som det kommer gå till mannaminne för egen del   ..... eller så får jag leta mig 13 år bak i tiden för att hitta något liknande.   Hälsoåret 2013 - hösten blev en utmaning. Jag som i princip aldrig är hemma från jobb har haft en t...

Av Marie Bergström - 31 augusti 2013 00:38

Jodå vi lever! Lite torftigt med inlägg och bilder har det varit, men här kommer lite sommar med mig och Citro och en liten Oxa   !   Veckan innan midsommar flyttade denna lilla sötnöten in, en schäfertjeja vid namn Oxa    Varmt och gott h...

Av Marie Bergström - 15 maj 2013 22:00

Så var det äntligen dax för ett av årets stora event - att åka till Åland och träna hund!   Efter många långa mil landade vi på måndagen hos Ängsbacken för att göra en övernattning. Ingen rast och ingen ro, det blev ett spår på studs vilket var v...

Av Marie Bergström - 5 januari 2013 23:24

Här kommer Citros och mitt bokslut för 2012   !!   Hund och träningsåret 2012 har varit hur kul som helst. För att stävja lite att mina dåliga tävlingsnerver så gick vi ut i 4 tävlingar i nybörjarklass i rallylydnad - resultatet blev RLD N   !! V...

Ovido - Quiz & Flashcards