Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

En riktigt bra nyår

Av Marie Bergström - 1 januari 2011 13:45

Till trots att smällandet började ganska tidigt på dagen så funkade hundarna väldigt bra. Citro plockade skräp i vanlig ordning och brydde sig inte precis, Amigos stora mission är att hitta så mycket skit han kan att käka på rundan - nyår och raketer har då ingen betydelse. Med nedrullande persienner, MTV och märgpipa låg gossarna och mös medan 2010 gick över till 2011. De senaste sju nyårs-aftnarna har varit jobbiga eftersom Tino var så himla rädd, skönt att se att detta inte avspeglat sig på Amigo.


Måste få nämna att det är det fantastiskt hur korkade föräldrar kan vara att köpa fyrverkeri till sina ungar, och om än det inte är dom som handlat skadar det inte att visa lite intresse för vad de håller på med på nyår.


På kvällen kom "flockledarna" till goldenligan och vi åt en riktigt god middag. Vi började med Tartaletter med hummerfyllning, vidare helstekt oxfile med svampstuvning och ett täcke av västerbottenost och till detta hasselbackspotatis. Till efterrätt blev det panacotta med färska jordgubbar och limesås. Och till kaffet blev det knäcktårta." Mätta och trätta" skildes vi åt strax efter elva så de kunde gå hem till sina hundar för att hålla sällskap till tolvslaget.


Det blev en riktigt bra nyår! Nu är det fullt fart på planerna inför detta hittills orörda år!! :))

 
 
Ingen bild

Veronica

1 januari 2011 19:45

Vad bra att det gick bra med hundarna! Hade väldigt trevligt igår, och blev väldigt mätt!! Det måste vi göra om till nästa år!! <3 :D

Marie Bergström

1 januari 2011 21:24

Absolut Veronica, du är alltid välkommen, kramar :D

 
Ingen bild

Camilla Möller

1 januari 2011 21:15

Tack så mycket för en trevlig kväll och mätta blev vi.Hoppas att 2011 blir ett bra år.

Marie Bergström

1 januari 2011 21:21

Det hoppas vi på!! Tack själv, kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bergström - 6 mars 2015 22:00

Här har jag inte varit på ett helt år men det har hänt massor i mitt liv!   För mig har den ultimata bruksrasen alltid varit schäfer och på den fronten har jag inte ändrat min åsikt, men med tanke på den märkliga otur jag alltid haft sjukdomsmäss...

Av Marie Bergström - 1 januari 2014 22:28

Året 2013 känns som det kommer gå till mannaminne för egen del   ..... eller så får jag leta mig 13 år bak i tiden för att hitta något liknande.   Hälsoåret 2013 - hösten blev en utmaning. Jag som i princip aldrig är hemma från jobb har haft en t...

Av Marie Bergström - 31 augusti 2013 00:38

Jodå vi lever! Lite torftigt med inlägg och bilder har det varit, men här kommer lite sommar med mig och Citro och en liten Oxa   !   Veckan innan midsommar flyttade denna lilla sötnöten in, en schäfertjeja vid namn Oxa    Varmt och gott h...

Av Marie Bergström - 15 maj 2013 22:00

Så var det äntligen dax för ett av årets stora event - att åka till Åland och träna hund!   Efter många långa mil landade vi på måndagen hos Ängsbacken för att göra en övernattning. Ingen rast och ingen ro, det blev ett spår på studs vilket var v...

Av Marie Bergström - 5 januari 2013 23:24

Här kommer Citros och mitt bokslut för 2012   !!   Hund och träningsåret 2012 har varit hur kul som helst. För att stävja lite att mina dåliga tävlingsnerver så gick vi ut i 4 tävlingar i nybörjarklass i rallylydnad - resultatet blev RLD N   !! V...

Ovido - Quiz & Flashcards