Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Marie Bergström - 6 januari 2011 18:22

Så har ännu en gång en inte genialisk hundägare visat framfötterna. Blir sååå trött på tokiga hundägare i detta numera hundtäta samhälle. Rastade Citro och då var "rottis-gubben" ute. Denna gång med lös hund. Tackar min lyckliga lotta för att det var Citro och inte Amigo jag var ute med. Naturligtvis hade inte "rottan" några som helst betänkligheter att lyssna på husse, utan kom farande som ett jehu för att leka. Det hör till den lilla saken att jag vill inte att Citro ska ha några nya lekkamrater. Det kvittar om hunden är snäll, är bara två år, vill bara leka eller vad det nu är för ursäkt för en jävligt dålig pli. JAG vill inte att kreti och pleti ska komma framskuttande hur som helst.


Tänkte.., nu ska du vara lite smart och inte gå upp i atomer och skrika och bli fly förbannad, utan jag lyckades med väldigt lugn ( före en gång skull) röst förtydliga att nu får det vara slut på det roliga. Att det sedan låg ett inkapslat idiotförklarande märktes nog inte. Kändes som det tog på rätt nerv + att Citro behöll sitt lugn och lyssnade på sin matte. Det är det som känns så jäkla gott, att han så härlig i miljö. Förhoppningsvis blir det sista gången med den hussen till den hunden.


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards