Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Marie Bergström - 15 juli 2010 23:18

Det blev en märklig dag. Hade bestämt med min arbetskamrat Annika att vi skulle träffas och grilla och ha det riktigt trevligt idag, men det blev som sagt en märklig dag.


Eftersom jag skulle till veterinären med Amigo för att kolla "säckarna bak" och plocka, "bränna" lite vårtor på eftermiddagen så hämtade jag Annika först så fick jag lite sällskap. Allt började bra, Amigo fick sin lugnande spruta och varvade ner. Eller det började egentligen med att sprutan fastnade i låret. Sen kom djursjukvårdaren in och skulle raka "lite". Till döma av rakningen så verkade det som det behövdes minst 20 stygn sydda. Hela högra byxan är borta och halva halsen, detta då för två vårtor. Nåväl, förtretad blev jag så klart... men det var inte slut.... mitt under rakningen så slutade vårdaren, stelnade till och började känna efter puls och satte handen för munnen på hunden, (antagligen för att känna om han drog andetag) då kan man som ägare börja oroa sig. Efter en stund kallade hon på veterinären som drog lite i tungan, och då drog han ett djupt andetag.... blev riktigt rädd där ett tag!!! Djursjukvårdaren sa ":ville inte oroa er i onödan" , nej eller hur??? Min älskade Amigo, kom dit tämligen frisk och helt plötsligt död...och sen frisk!! Både jag och Annika blev nog lite chockade..


Det hela resulterade i tömda analsäckar, två brända vårtor och en schäferhane som liknar en powder puff, inget ont om rasen men har man en schäfer så har man...

I eftertankens kranka blekhet vill jag dock poängtera att jag har fullt förtroende för min veterinär och att djursjukvårdaren förhoppningsvis var ny, det är ju så att ens ögonsten är ens ögonsten!!


Resten av kvällen var väldigt trevlig, tack Annika för det underbara stödet och en härlig kväll   !!


10-4 

Ovido - Quiz & Flashcards