Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Marie Bergström - 12 juli 2010 22:54

Någon form av tropisk värme har slagit till i Skåne och jag fullkomligen smälter som nån jäkla piggelinglass. För några månader sedan ylades det för det var för kallt men det vetesjutton om inte det var bättre. Får inget gjort... det är för varmt för hundarna. Amigo är ganska påverkad, det är Citro oxå men som den pigga valp har är har han inte förstånd att varva ner, matte får hjälpa till med det. Jag som skulle får tränat en massa under semestern sitter mest och pustar under parasollen.


Helgen har varit trevlig. På fredagen hälsade jag på hos Minna som har hästen jag brukar rida. Det blev grillspett med allehanda tillbehör. Manne går på bete i en hage utanför huset så det var att passa på att pussa lite på mulen oxå. Trevlig kväll!! På lördagen kom Golden-ligans matte, husse och lillmatte på tacokväll hos mig. Ännu en mycket trevlig kväll. Citro och Amigo fick visat upp sina mest avancerade lekar såsom att C ska dras i tross av A över hela decket!! Så blev det slösöndag. Amigos syrra Akitas matte och husse kom på kaffekalas på kvällen för att titta på nya stjärnskottet Citro. Jättetrevligt att träffas igen, det går bara för långt mellan gångerna. Sen toppades inledningen av veckan med att hämta samt "lava" sex kubikmeter ved - i denna värmen!!! När vintern kommer hoppas jag att man kommer ihåg och tycker att det var värt att släpa på skitet.


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards