Alla inlägg den 30 april 2010

Av Marie Bergström - 30 april 2010 21:34

Startade på morgonen med en ridtur på stjärnan "Manne" och det blev lite med livets som insats. Började med att planera upp rundan och allt gick strålande fram till sista kilometrarna. Tänkte mig en modell kortare galopp eftersom det låg en hobbyjoggare framför. När vi passerade joggaren bröt jag av till trav (so far so good) fattade på nytt galopp och då.... hittade Manne på att det fanns ett spöke att bli rädd för - gjorde tidernas bocksprång och drog iväg för fulla poletter. Med en vild serie av backut sparkar och bockningar (begriper inte hur han lyckades i den farten) gick det inte att få stopp. Min tanke var - bara sadelgjorden är till- räckligt spänd så sadeln inte snurrar runt. Efter ett tag blev galoppen lugnare och det kändes som jag fick kontroll igen, (big misstake), då bockade han igen - drog med huvudet så tyglarna lösnade och så var det full sula igen. Det var bara det att det fanns en 90 graders kurva vi skulle ta,det kändes som en bil på två hjul - jag tänkte - ramlar han, så ramlar jag. Det gick vägen, men jag fick inte stopp på honom förrän vi nästan var hemma. Med hjärtat i halsgropen så är det ändå så att nästa vecka är det "back in the saddle" med - "tok Manne"  !


Bilden är från ifjol, men det är samma Manne och samma Marie


Under eftermiddagen tog jag ett lydnadspass med Amigo på klubben och träffade samtidigt Marina för lite snack, och det är ju alltid trevligt. 


Kvällen bjöd på korvgrillning med "päronen", Maria och Micke samt det traditionella majbålet. Så slutet gott allting gott !!!


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards