Alla inlägg den 12 april 2010

Av Marie Bergström - 12 april 2010 20:50

Var uppe som en sol halv sex imorse och vid kvart i sju styrdes kosan mot Bjärred. Vi skulle träffa Amigos syrra Akita för lite träning. Medans vi var iväg blev min bil servad. Vi körde till strandängarna där träffade vi Monnas träningskompis Bengt och lade spår. Monna skulle träningsgå ett elit skydd spår som hon ska lägga på söndag när Landskrona ska ha tävlingar, detta fick Amigo ta. Vad ska jag säga... det var jävligt mycket spring i benen. Men vi tog oss runt med en apportförlust, det var en naturpinne och såna kan man ju tydligen inte plocka upp. Kredit ska ha ha min gosse, för sluta jobba - det gör han inte. Vidare drog vi upp till Jyckebo för uppletande. Lite samma fenomen - mycket spring - men visst fick han föremålen med sig, båda resorna, duktig pojke!!! Generellt bland hundarna så var Bengts gamla "kallingar" superba i uppletande rutan, dogsen älskade dom!!


Strax efter middag rattade jag hemåt i min nyservade bil. Gick så på räls - eller rättare sagt sina sommarsulor. I love min Passat, go och köra. Den fick en städning när jag kom hem, det var den värd efter en hel vinter.


Vid tre ringde en mycket snorkig doktor - meeeen - jag fick väl sträckt till honom så till slutresultatet blev det bra. Jag får utskrivet tabletter till ryggen som passar de andra medicinerna. Ny kontakt i början av maj.


Vid fem var jag iväg och Amigo fick massage. Jag tror han gillade det. Han låg fint och stilla den mesta tiden och dom som känner Amigo skulle nog inte tro det. Ny massagetid till helgen. Ojj vad mycket som blev gjort idag - känner mig riktigt nöjd.


Amigo på spåret

  


Se där, Bengts omåttligt populära "kallingar" ;)


Här kommer syrran med samma poppisa "kallingar"

 Och så var det Onja och tro det eller ej - med Husses "kallingar"


over and out        

Ovido - Quiz & Flashcards