Alla inlägg den 27 april 2010

Av Marie Bergström - 27 april 2010 21:50

Japp, då var det tisdagkväll och rallylydnad. Amigo skötte sig väldigt bra. Lite ofokuserad mellanåt och alldeles för sugen på belöningen. Efter sista banan hade jag en smal schäfernos som själv hittade bollen i fickan. Måste tänka på att dra ner belöningen eftersom han varvar upp nåt kolosallt. Annars gick det bra med de nya skyltarna, det kommer ju en hel del av dessa nu när vi krupit upp en klass. Ett jag bara inte förstår är att även om man får hjälpa hunden mycket med både kroppsspråk och röst så är det alla dessa som springer med godis i handen och mutar hunden runt banan? Det måste väl ändå vara meningen att detta ska bort någon gång, meningen är att väl ändå att hunden ska följa föraren? Nåja alla kör ju sitt eget race.


Efter träningen tog jag kvällsrundan på stan. Amigo tycker att detta är en lysande ide, det händer ju så mycket. Vi fick till några fina hundmöte oxå, träffade på en husky som betedde sig som en försöksutskriven. Den fullkomligen skrek och gol. Amigo var ju inte helt ointresserad men vi gick på andra sida gatan så det gick bra att gå med löst koppel. När vi passerat tittade han upp på mig som om han ville säga "voffor gör en på detta viset"? Vi hann dock även bli konfronterade med en skatboard som kom runt ett hörn i fulla poletter och då tyckte Amigo att det gick lite väl långt och drog av en salva skall. Annars kunde jag känna mig nöjd med cyklarna som tidigare faktiskt varit ett stort problem, han brydde sig inte ett dugg.


Nu blir det "bingen" för båda - imorgon är en ny dag med nya försättningar.

Ovido - Quiz & Flashcards