Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Marie Bergström - 22 oktober 2010 21:48

Ibland känns det som att jag inte riktigt tänker på att Citro bara är 6 månader. Kan inte ha samma kravställning som jag har med Amigo när jag tränar. Det är bara så att Citro har hela tiden varit så smidig och förig så det är lätt att gå händelserna i förväg. Mitt envisa och dåliga tålamod spelar ett spratt ibland.


Idag träffade jag Marina en stund ute på klubben och körde ett pass. Provade extern belöning... men då Citro inte är så glad för att komma med "bytet" så tyckte jag inte det var en bra idé. Måste jobba ännu hårdare på att få rätta samarbetet innan vi kör detta igen. Vi tränade linförighet (i sin korthet) vill få bra position, ligg under gång, och så fick Citro "smaka" till på metallapporten. Känns inte som det ska bli några problem.... gick med en stolt som en fura till bilen.


Fick busa med bollen och springa och härja. Det var då jag kände likheten med Långben. Citro är snart en "vuxen" hund i sin kostym men i rörelserna är han en gänglig tonåring som inte riktigt kan koordinera att medan frambenen travar så borde kanske inte bakbenen galoppera   .


Kvällen fick sitt avslut med den snart sedvanliga blodiga biffen i formen av oxfilé, hasselback, paparika symfoni och vitlök i långa banor   .

Ovido - Quiz & Flashcards