Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Marie Bergström - 11 oktober 2010 20:57

Det här med ha "is i magen" finns ju inte i min värld. Hela helgen har jag våndats över Citros hälta och i min enormt stora livliga fantasi har han haft både det ena och det andra syndromet. Alltså blev det till att fara till veterinären idag, min "kalkylering" sa min att åka direkt till veterinärerna i Tygelsjö... ifall ifall det sedermera skulle krävas en operation...


Väl där uttryckte jag mina farhågor och allt jag läst på nätet. Då var det som veterinär sa: " det här jäkla google är inte bra". Vid undersökningen började hon med att trycka och känna på ett bakben (han haltar på höger fram) och då skrek han till, vidare gjorde hon samma på vänster fram och han reagerade likadant. Bra sa hon, då tror jag att vi kan enas om att det är panosteit (jag fullkomligen älskar dessa latinska uttryck som den undersköterska jag är). För säkerthets skull så röntgade vi och plåtarna påvisade att det var just inflammation i benmärgen.


Nu ska Citro få Rimadyl ett bra tag fram över och lagom med motion och aktivering. Det blir nog rätt mycket spår för han börjar bli riktigt "varm på taket" efter 5 dagars vila.


Ikväll blev det Amigo som fick följa med ut på ett träningpass. Blandad kompott med lydnad och agility, han var överlycklig och det kan jag förstå   . En hel kväll med matte utan "vappen", hurra!!


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards