Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Marie Bergström - 6 oktober 2010 21:02

Ja jag får börja med bilen. Skulle egentligen dragit till Landskrona imorron för träning med hundarna, men icke... bromsarna låter inte speciellt bra och ger mig inte ut med två hundar i bilen på något äventyr om något skulle hända. Fan oxå!! Hade sett framemot detta träningspass och träffa Monna och Akita (Amigos syrra).


Ikväll träffade jag först Marina och vi körde spår. Citro fick två stycken och gick skitbra!! Det blåste starkt vind och ändå låg han i kärnan. Nu gäller det att avancera, dels i spårlängd och dels i att lägga in "stopp" i form av näring i dosor. Näringen i spåret är ökad sedan tidigare. Kommer i nuläget inte att lägga in kamp i spåret eller i slutet. Citro är så driven och beslutsam att jag inte vill öka farten utan behålla den lugna fokusering han faktiskt har. Att gasa honom med kamp vore bara dumt. Nu börjar det även bli dax för hårda spår!


Vidare drog vi till klubben och var ett helt litet gäng som samlades där, kul!! Fortsatte jobba med kamp i bollen för att få honom att leka med mig och inte äga bollen själv. Ser faktiskt mycket bättre ut. Störningsträning och hel portion passivitetsträning. Härliga coola Citro tycker även att ett par gånger under träningen ska vi ha "gosestund". Vad som än händer runt omkring oss kan vi kosta på oss att lägga oss i gräset och mysa (Citro då gärna med magen i vädret). För mig är detta ett extra plus att han verkligen kan koppla av i miljö. Som sagt ett himla trevligt träningspass    med mitt   !!

Ovido - Quiz & Flashcards