Alla inlägg under maj 2010

Av Marie Bergström - 11 maj 2010 21:27

Idag var det så dags igen för rallylydnadträning. Förra gången gick ju inte så bra men det hämtade vi fint upp idag. Amigo var sitt gamla jag och fokuserade fint. Detta fast vi hade en löptik och det är jag väldigt glad för. Han skulle lika gärna kunde dra i sig åtskilliga kvm asfalt i snoken bara för det fanns en löptik. Det var en ganska svår bana med många av det nya skyltarna och tätt mellan dom är det så man hinner inte tänka emellan. Men som sagt jag är väldigt nöjd och nu ska det väl gå att komma in i vanlig lunk efter häftigt partajande    .


Är så trött, så trött.... natti natti.


over and out 

Av Marie Bergström - 10 maj 2010 23:05

Är väldigt glad och överraskad, fick grattis ikväll av mina arbetskamrater genom Marianne. Kram och tack till er alla   !!!


10-4

Av Marie Bergström - 9 maj 2010 21:09

Även om den "stora" dagen inte är förrän imorgon så var det dags igår, man fyllar ju 40. Och tänk, jag känner min inte en dag över 39... var fan har alla år tagit vägen? Men jag måste säga att jag har hunnit göra en massa kul saker och träffat många roliga människor (dom mindre roliga skiter man ju i). Livet har fyllts med många djur och jag har avgudat varenda en av dom.


Jag samlade mina nära och kära igår och hade fest - och som vanligt go mad möed mad och mad i rättan tid   . Jag fick en hel del    och en del såna här   oxå. Hela dagen idag har jag legat för ankare, att vara uppe halva natten har jag helt enkelt blivt för gammal för. Imorgon ska jag bara softa och njuta av att vara ledig i tre dagar till. Tur att det dröjer 10 år till nästa nollning   .


10-4

Av Marie Bergström - 6 maj 2010 21:47

Har minsann kommit fram till en teori om varför jag inte känner mig bättre än vad jag gör. Denna kommer jag ventilera med läkaren vid nästa samtal i maj. Det är så här att innan jag fick diagnosen ulcerös kolit hade jag ju redan en annan diagnos - kollagen kolit. Denna kan ju rimligtvis inte ha försvunnit i tomma intet. Min teori är att den behandling jag får för UC inte fungerar på KK och det är därför jag mellan skoven inte blir "frisk". Förhoppningsvis håller läkaren med och vi kan nå en gyllene mellanväg.


Nu rullar det på inför "stora dagen" och Amigo tycker att allt är skittråkigt. Men från måndag ska jag väl känna att det är "över" och då ha mer tid till min älskling. Fram till dess får han roa sig med takläggarna som han nu tycker ingår i familjen!!


over and out

Av Marie Bergström - 4 maj 2010 21:27

Rallylydnad idag och det gick inte speciellt bra. Mitt stressade huvud och Amigo som han kan vara - ingen bra kombination. A var helt fokuserad på andra saker och jag blev ju som vanligt förbannad - vilket hjälper föga. Jag vet ju detta och ändå ställer jag till det. Nej det blir ingen träning denna veckan utan nu får jag koncentrera mig på det jag ska och sen får resten vänta.


10-4

Av Marie Bergström - 3 maj 2010 22:09

Orken finns ju definitvt inte där, börjar bli gammal må hända. Även om min födelsedag ska hållas i liten skala så är det mycket som ska klaffa. Vill ju att det ska vara fint oxå, idag kom takfönstert i men det betyder inte att det är färdigt. Det är en miljon saker som ska inhandlas och det "flytande" får tas i sista stund i Danmark nu i dagarna. Är så jävla stressad!!!


Amigo får ju inte heller så mycket tid men igår var jag ute och körde agility och han gick skitbra! Framåtskick från både vänster och höger sida och han "rann" genom slalomen. Duktiga A, agilitystjärna nästa...? Knappast, men han var så lugn och fin i träningen att jag genast naturligtvis måste tro att det är fel på honom. Måste lära mig at han faktiskt kanske mognat. Älskade A, min ögonsten.


Som sagt full rulle hela veckan........hum.


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards