Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Marie Bergström - 20 maj 2010 22:51

Destination Strängnäs, mission - välja valp åt mig!!!


Torsdags morgonen rivstartade halv fyra med uppstigning. Avgången mot Strängnäs startade i Trelleborg kvart i fem och som co-driver hade störthärliga Marina. Kan tillägga att vi är kollifruktansvärt bra på att sjunga, bilen gungade hela vägen upp och hem :) Det var dimma nästan hela vägen upp till Norrköping så den där Vättern som jag aldrig sett - såg jag inte idag heller.


Här har vi iaf Gränna


Efter ett par kortare pauser och ca 6 1/2 timme senare anlände vi till kennel Ängsbacken och blev hjärtligt mottgna av uppfödaren Kattis. Allt kändes jättebra från första början, men det där med att välja valp är inte helt enkelt. Det fanns fyra hanar i kullen om fem sammanlagt. Alla var väldigt jämna och det väldigt fina och trevliga egenskaper.


Här alla fem - eller nåja fyra plus en svans... jag är ju ingen bra fotograf...

Mamma Vera, väldigt trevlig tik!!!


Till slut föll valet på denna underbara krabat, Ängsbackens Citro    


Efter ett par timmar var det dags att styra kosan söderut. Då hade vi fått träffa ett par av det andra vuxna hundarna och de var verkligen supertrevliga, sociala och stabila!! Goda vibbar!!!


På hemvägen fick det bli "litta" fast food i Norrköping.


Nu ska jag går och lägga mig och smälta alla intryck för dagen. Är sååå trött. Amigo har fått veta att det kommer en lill-brorsa om tre veckor och jag har sagt till honom som till alla andra små som ska få syskon - du är mammas ögonsten och det kommer att bli så roligt. Jag tror det kommer att gå jättebra!!


Mission completed   Tack återigen Marina för att du var med!!


10-4         

Ovido - Quiz & Flashcards