Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Marie Bergström - 25 maj 2010 09:11

Under allra största hemlighetsmakeri hade mina arbetskamrater fixat och trixat för att kunna överraska med en utekväll då jag fyllt år för några veckor sedan. Det enda jag fick redan på var att hålla mig hemma från eftermiddagen denna måndag (igår).


Vid tretiden kom gänget Annika, Marianne, Bodil, Liselotte och Irene. Under en timme sörplade vi vin och åt snacks. Fick reda på att gummistövlar och flytväst var en god ide att ha på sig. Sagt och gjort på med detta och sedan drog i vidare till bussen. Destinationen var för mig okänd...det blev Malmö. Folk måste så klart tyckt att jag var helt tokig som i solsken traskade omkring i flytväst och gummistövlar men så är det inte mycket jag skäms för heller. Vidare blev det en tur på flotten genom kanalen. Jag kan säga att inget fattades. De hade med sig laxtallrik, vin, kaffe, kakor, likör, ljus på bordet och allt detta placerat på en guldduk!! Stämningen var hög och det fanns en trubadur som spelade gamla godingar. Vilken härlig runda och flyta fram på och se Malmö på ett annat sett. Trycket vid vårt bord var givetvis högst.


Efter dryga en och en halv timme blev det vidare en bar-runda på Gamla torg och det var fanken länge sedan!!! Väldigt trevligt vill jag lova. Strax innan midnatt bröt vi upp och tog bussen tillbaka till Trelleborg. Jag var en mycket nöjd 40-åring som kröp till kojs vid ett. Tack till mina härliga, underbar kollegor för en väldigt härlig dag, superlativen räcer inte till!!! Det blev verkligen den utlovade "våta" kvällen i alla avseende, lite regn, åka på vatten och så klart det man stoppade innanför västen :)  

Ovido - Quiz & Flashcards