Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Marie Bergström - 16 maj 2010 19:37

Man skulle ju kunna tycka att här längst i söder skulle våren vara på långt antågande, men oooonej, sommaren finns tydligen i norr! Helgen har "flutit" på i ordets rätta bemärkelse, det har inte funnits hejd på regnandet. Trött som bara den har jag varit, så det har blivit mycket vila. Vet inte om det är vädret eller faktiskt medicinerna.


Nu på eftermiddagen tog jag mig i kragen och körde till klubben för lite lydnadträning. Marina var oxå med. Det blev postionsträning och kryp. Amigo är ju som en bulldozer så det känns som varje krypsteg är två meter. Men vi ska nog kunna få stil på det, så småningom.... Vi tog även tag i momentet stegen, men här går jag nog bet. A sprattlade iväg så det kändes som han hade minst åtta ben!! Inget av dom tycktes befinna sig på stegen. Som vanligt när något är obehagligt går han upp i stress och kan inte fokusera. Denna karamellen får nog sugas på ett för att komma på en lösning.


Jag provade även på att träna med Marinas Cattla, det är en upplevelse. Detta lilla popcorn som är både här och där - ja lite som en tvål i ett badkar. Liten nätt och väldigt lyhörd, väldigt mysig "malle".


Nu väntar tuff jobbvecka, rallylydnad och en "hemlig" roadtrip   .


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards