Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Marie Bergström - 24 oktober 2009 22:38

Med dagens väder blev det en TV eftermiddag. Sedan blev det förvisso en kort, men väldans intensiv kväll. Familjen var bjuden på skaldjursfrossa hos kusin Camilla. Är det någon som kan allt om skaldjur så är det hon, för hon är i branchen. Det fattades ingenting.. vare sig i fast eller flytande form. Himla gott var det ialla fall, nästan så att byxknapparna sprack.


Sen kommer vi själva "entertainment", vi hade en förbaskat trevlig karaokekväll. Här kom mina enastående kunskaper i ämnet Abba väl till pass. Det var någon form av playstationgrej, så man fick poäng för sin prestation. Och "guess what".. jag vann!!! Är man uppvuxen med Abba så är man. Det är väl knappast bara jag som stått som liten och mimat till deras låter som liten? Man kan kalla detta "discoinferno"...


Nu ska klockan skruvas bakåt, tack och lov, första gången på länge man inte jobbar varesig den ena helgen eller den andra. Har noterat att bloggplatsen lagt reklam inne i bloggtexten. Detta irreterar mig mer än måttligt, därför är det inte säkert att jag fortsätter bloggandet, höll nästan på att få ett EPanfall av tele2 reklam innan idag,... vi får se.

Natti!!


10-4

Av Marie Bergström - 24 oktober 2009 09:11

Igår kväll bar det av till Maria och Micke där det blev en superb middag. Vi fick ostfyllda lövbiffar, potatisgratäng och Favoritsås. En fröjd för gommen. "Päronen" hade med sig en "ebblakaga" och den satte sig som"foden i hossan". Tidigare på kvällen följde jag med "päronen" som smakråd av titta på en byrå de hittat på Blocket. Det blev ett köp och nu pryder den sin plats i deras hus. Får se om jag trotsar regnet och kör ett träningpass eller om jag tar en TV dag med vovvarna.


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards