Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Marie Bergström - 4 oktober 2009 17:07

Gårdagens vädergudar inbjöd för tv-mys både för mig och vovvarna och vi låg utslagna i sängen. Dagens gudar var något bättre men drog en farlig massa blåst med sig. Amigo och jag har gjort kursstartsdebut i rallylydnad. Här fick man minsann tänka till. Man blir ju lite lätt bekväm när det står en tävlingsledare som kommenderar. I r-lydnaden ska man läsa skyltarna själv, komma ihåg vad de betyder samt helst kunna skilja på höger och vänster. Det måste man i vanliga lydnaden oxå men här ska man komma ihåg - va fan stod det egentligen på skylten, samtidigt som det gäller att ta ett snabbt beslut för vad som är höger och vänster. Det finns heller inga långa transportsträckor utan det hinner hända en massa på kort tid.


Amigo ägnade första delen av passet till att sondera terrängen, spattig som han är, men när han lugnat ner sig gick han riktigt bra. Till sist körde vi 6 skyltar i en bana och "matte" kunde åka hem nöjd. Nu måste jag komma på lite alternativa kommando för vissa moment. En del moment liknar den tradionella lydnaden med inslag av nya variationer så det kan bli knepigt att använda gamla kommando. Vill ju inte förvirra till Amigos hjärna i onödan.


Har även en misstanke om en spricka i ett revben på mig själv. Jag kan nämligen konststycket att helt plötsligt ramla på tillsynes plan mark, detta gjorde jag igår och det gör bara ondare och ondare. Fy fan!!!


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards