Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Marie Bergström - 2 oktober 2009 23:34

Inledningen av min långledighet har varit helt i smak. Dagen började kl sex med rastning av hundar. Snabbt in till LAB i stan för provtagning, sedan vidare till gymet. Idag körde jag både styrka och kondition. Svettig som en gris har lyfts till ytterligare en nivå.


Ridningen  kryddades av en överraskning idag. Vi träffade en sk. minigris( vikten vågar jag inte ens gissa) på lösdrift. Mannes hjärtslag kändes rakt igenom skänklarna, och hårt var det. Vi (Manne) upptäckte objektet på flera hundra meters avstånd men "det" märkte inte oss förrän vi var tio meter ifrån. Mötet blev kort men intensivt. Manne blåste ifrån sig och det gjorde faktiskt grisen oxå. Trots att väderleksrappoten inte var så lovande hade vi sol hel tiden, helt underbar ridtur!


Eftermiddagen var ämnad åt träning med Amigo, och det blev det delvis. Den lilla knuta som han haft på ryggen  sprack. Det var både var och fettceller. Nu har han ett stort hål på ryggen så det gäller att att hålla det öppet. Det blev ett mindre lydnadspass där vi tränade på det finlir som vi behöver. Vi tränade lugna ligg och framförgående samt positionsträning. Jag är hel nöjd.


På kvällen kom Micke, Maria och Alexander och hälsade på och vi hade fredagsmys. Imorgon  är en annan dag och nya krafter ska hämtas! Ånyo en helträningsdag är lagd till sidan och jag är helnöjd.


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards