Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Marie Bergström - 8 juni 2011 20:08

Oxå harvar vi vidare på att snygga till fria följet. Ibland känns det som att om det blivit tokigt från början...då är det jäkligt svårt att rätta till. Ja jag vet, mitt mellannamn är inte direkt TÅLAMOD. Och vi ska harva och harva och....


Igår var jag hos Åsa och tränade och det kändes väldigt bra. Har bestämt mig för hur min platsliggning ska se ut - och den blir aktiv. Tänker inte lägga energi på hakan-i-backen då Citro är glad för att snusa och faktiskt för aktiv för den typen. Ska träna in full fokus på matte. Lilla C är ju även en "tjuvare" på ex inkallning så det blir extra träning på kvarsittandet som i sin tur ska generera i en bra kvarsittning i grupp. Kommit en bit på väg med ställandet under gång. Åsa undrade när jag planlagt en tävlingsstart och den är oförändrad - det blir inte förrän nästa år, men dock i början.


Träningen ikväll på klubben var superladdad. Citro vill så mycket ibland att han provar vad som helst. I början var det tendens till mer ljud men detta lyckades jag faktiskt bryta så det är jag väldigt glad för. En annan sak jag lagt märke till är hur kul jag tycker det med lydnad, det är nästan så specialen blir lidande ;-) Citro är väldigt mysig att jobba med så det är väl därför det blir kul. Måste ju så klart få till det andra oxå, men med C känns det så självklart att vi ska tävla lydnad oxå.

Ovido - Quiz & Flashcards