Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Marie Bergström - 5 mars 2011 12:55

Japp, så blev det dax för spårträning. Vi höll till hemma hos Lotta som bor precis vid en skjutbana så det blev grattis skotträning till på köpet. Citros intresse för näring i spåret börjar avta samt att min misstanke att kråkorna snyltat är ganska stor. Han skötte sig jättebra. Tror att längden var ca 300m med 5 vinklar och två apporter. Lite väl högt tempo i början men i slutet mycket bättre. Börjar få snitsat till liggmarkeringarna oxå :) Amigo hade väldigt mycket spring i benen idag. Fast jag tror jag vet anledningen. La ett ganska långt spår först med markskifte åker och vall. Vi hade ju faktiskt inte frågat om vi fick spåra där så precis när jag skulle sätta Amigo på spåret kom bonden körandes och började "mecka" med stycket där jag skulle gå. Vi fick lite kalla fötter och bestämde att lägga ett nytt spår. Amigo blev jäkligt besviken och blåst på konfekten, så nästa gång jag tog ut honom var han överladdad. Här skulle minsann inte missas något spår. Det blev en apport förlust och tjall i några vinklar. Men men.... det är sånt som händer. Nöjd med att grabbarna fick komma ut och jobba iaf.


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards