Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Marie Bergström - 12 mars 2011 18:51

Har många tankar kring min träning med C..... känns som fokus är mycket på gnället...och det är det ju. Is i magen har ju aldrig varit min starka sida, men detta måste börja nuuuuu! Har väldigt lätt att lyssna på många olika människor om råd...och tar till mig varenda ett fast det är mils skilda sätt att träna på. Detta måste ha ett stopp. Det finns lika många sätt att träna hund på som det finns hundtränare och förstå-sig-påare. Det som har prio ett för min del är att plocka ett sätt som verkar bra och verkligen göra det under ett bra tag. Inte som det varit, att göra en kontra-mina-ihopa-kokning och plocka hejvilt för vad som låter bra. Det blir väl gärna så när man inte riktigt vet vad som bör göras och inte varit konfonterad med dylika problem innan. Samt naturligtvis vara den osäkra person som jag faktiskt kan vara när jag inte besitter kunskapen.


Har ju problemet med gnäll i förväntan på Citro och det är i alla situationer där han någon gång fått utdelning. Dels på appellplan men även i hemma-miljö. Om jag riktigt tänker efter (och med Camillas hjälp) så är det ex inför rastrunda eller när jag förbereder inför träning, packar bilen, skär upp träningsgodis ect...


Så jag tänker faktiskt börja redan här att dämpa denna förväntan. Bara för att jag klär mig och plockar på kopplet så kommer detta inte leda till en promenad. Eller bara för att ryggsäcken packas och läggs ut i bilen kommer detta inte att leda till ett träningspass. Ja kanske är det långsökt men jag måste iaf prova....


10-4

Ovido - Quiz & Flashcards