Alla inlägg under maj 2011

Av Marie Bergström - 7 maj 2011 20:16

Fredag kvällen avslutades med en härlig grillkväll med goda vänner och det mycket av både det ena och andra ;) Så blev äntligen dax för Citro att komma ut på spåret. Den här vilan den gågna veckan har inte varit ok i Citros ögon...men behövligt för hältan. Nu har Rimadylen börjat verka och det känns bra. Det blev spår i skog och jag har nog aldrig i mitt liv varit med om så mycket pollen!! Luften var alldeles dimmig och varje fotsteg genererade i små rökmoln. Citro fick ett spår med tre vinklar och två apporter. Kände mig nöjd med dagens bedrift men tyckte att han konstrade till det i vinklarna idag.... vet inte om det var pollendammet som ställde till det eller det var en tillfällighet. Det ger sig nästa gång.


Citro vill inte riktigt samarbeta till foto, MÅSTE kolla matte hela tiden!!

 

Och iväg bär det!!

 

Kolla matte! Kolla matte en apport!!

   

Av Marie Bergström - 3 maj 2011 20:03

När jag kom hem från rallylydnaden igår kväll så haltade fanimig Amigo oxå!! Höll på att få stora nippran! När ska min otur egentligen ta slut???


Nåväl imorse var Amigo lite bättre och markerade endast lätt på höger fram. Men Citro var ju fortfarande väldigt halt så det fick bli veterinären. Is i magen har aldrig varit min starka sida och kommer heller aldrig att bli när det gäller mina älsklingar. Snälla Maria följde med som stöd och det var ju tur. Jo vi kunde konstatera att knäleden på höger fram var lite svullen och det fanns en värmeökning och gjorde ont. Så det blev röntgen. Duktiga Citro och jag och Maria klarade av det utan sedering. När bilden var tagen sa sköterskan : Ja men här har vi ju nåt, det ser ju till och med jag. Med oro i magen fick vi vänta till veterinären läst av bilden och jag tänkte : nu har jag fan lyckats trampa sönder ett ben på min hund!! :( Men veten sa att hon kunde inte se några frakturer utan att det rörde sig om en mycket kraftig stukning. Puuh kan jag säga! Något jag lärt mig under alla år i vården är att man inte ska uttala sig om sånt man inte vet! Det var några helvetiska minuter innan plåten var avläst. Citro kommer nu få Rimadyl i 14 dagar och ska ta det lugnt. Hur detta ska gå till är skrivit i stjärnorna för han ju som en känguru och gasad till max. Släpper bara hältan kan jag ju spåra med honom iaf. Kommer sova lite lugnare nu när jag vet mer.

Av Marie Bergström - 1 maj 2011 19:26

Man kan ju bara undra hur länge oturen ska hålla på. Älskade Citro är jättehalt! Igårkväll när vi var ute och gick råkade jag trampa på stackars Citrusens högra framben. Märkte inget i morse men under förmiddagen såg jag att han var rejält halt. Alla som känner mig vet att det finns inget som heter is i magen så naturligtvis kontaktas veterinären imorgon. Bättre att försigkomma än ......


Det blev Amigo som fick komma med på spåret idag. Det blev spår på strandängen i halv orkan (ja det kändes så iaf) kors vad vinden bet idag. Maria och Baccus var oxå med och han var riktigt duktig den lilla Silvermulen :)


Finaste Baccus!!

 

Amigo fick ett spår med fyra vinklar var av en spetsvinkel. Det var mycket spring i benen idag. Riktigt svår att hålla faktiskt. I den starka sidovinden låg han ca en meter från kärnan. Hade lite problem i spetsvinkeln men jobbade ut den och kom vidare. Vinkel nr 3 tog han som om han vore en rälsbuss, riktigt snyggt. Sista raksträckan var i motvind och här hade han problem. Men Amigo är spår-idiot så det finns inte en chans i helsike att han ger sig. Fick slutet och matte var nöjd!! :)


Det gäller att hänga i när det bär iväg!

  


Amigo när han är som bäst!! Ligger i så selen nästan åker av ;)

 

Ovido - Quiz & Flashcards