Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Till minne av min älskade Amigo

Av Marie Bergström - 12 maj 2011 19:59

Har tagit farväl av Amigo min älskade vän. Mitt hjärta är brustet och gråten är nära hela tiden. Amigo som haft sin allergi sedan 6 månaders ålder hade jag lovat att få den bästa tänkbara livskvalite......kände att det inte gick längre. Gnistan var borta, klådan tog överhand och han såg inte glad ut längre....


Amigo kom till mig 2005 som en frisk fläkt, något som gamle Tino inte höll med om. Senare blev dom de bästa vänner. Vi var ute och tävlade några gånger men det ville sig inte riktigt...vi nådde till lägre klass spår. Men Amigo var min lilla mångsysslare....


Amigo som lydnadshund

 

Amigo i rallylydnad

 

Amigo som agilityhund

Och Amigo som spårhund - helt outstanding och sten säker!! 


Amigo in action

   

Och vackraste pojken i världen

 

Att säga adjö till en så underbar hund är förfärligt och naturligtvis alldeles för tidigt. Fick aldrig uppleva sin 6-årsdag den 12 juni. Jag är glad att få haft möjligheten att äga denna underbara varelse och han kommer ha en alldeles speciell plats i mitt hjärta. I natt kommer en stjärna tändas som lyser mer och starkare än någon annan, det är Amigo. Sov gott älskade, älskade vän!!

 
 
MalinMalin

MalinMalin

13 maj 2011 08:08

Vet hur det känns att detta svåra beslut. det är baksidan men hunderiet. Tänk nu på alla fina stunder ni haft. Styrkekramar till dig!!

http://www.scarfaze.blogg.se

Marie Bergström

13 maj 2011 12:23

Tack Malin, ja det är jättetufft....kram

 
Maria

Maria

13 maj 2011 08:12

Tänker på dig !!

KRAM

http://www.marias4benta.wordpress.com

Marie Bergström

13 maj 2011 12:22

Tack för att du fanns där! Kram

 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

13 maj 2011 19:00

Neej!! Jag lider med dig! Men jag tycker om hundägare som tar beslutet innan det har gått för långt! Tänker på er!!!!

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Marie Bergström

13 maj 2011 23:07

Tack Annika! Men visst är det kvalfyllda beslut att ta.... känner i mitt inre att det var det rätta. Saknaden är grundlös :(

 
Ingen bild

marina

15 maj 2011 18:00

vet att det är jättejobbigt! Men det var helt rätt beslut! Kram

Marie Bergström

15 maj 2011 19:21

Tack! Jo det känns faktiskt så nu.

 
Ulrika

Ulrika

16 maj 2011 19:19

Jädra klåda! Ibland är tyvärr de svåra besluten de enda rätta. Hoppas vi inte behöver ta samma beslut och att citro slipper skiten.

http://kaymixfliza.bloggagratis.se

Marie Bergström

16 maj 2011 21:13

Ja vi får hoppas! Tino var ju med till han var nästan 10 år så visst går det, men det ska vara drägligt! Kram till er däruppe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bergström - 6 mars 2015 22:00

Här har jag inte varit på ett helt år men det har hänt massor i mitt liv!   För mig har den ultimata bruksrasen alltid varit schäfer och på den fronten har jag inte ändrat min åsikt, men med tanke på den märkliga otur jag alltid haft sjukdomsmäss...

Av Marie Bergström - 1 januari 2014 22:28

Året 2013 känns som det kommer gå till mannaminne för egen del   ..... eller så får jag leta mig 13 år bak i tiden för att hitta något liknande.   Hälsoåret 2013 - hösten blev en utmaning. Jag som i princip aldrig är hemma från jobb har haft en t...

Av Marie Bergström - 31 augusti 2013 00:38

Jodå vi lever! Lite torftigt med inlägg och bilder har det varit, men här kommer lite sommar med mig och Citro och en liten Oxa   !   Veckan innan midsommar flyttade denna lilla sötnöten in, en schäfertjeja vid namn Oxa    Varmt och gott h...

Av Marie Bergström - 15 maj 2013 22:00

Så var det äntligen dax för ett av årets stora event - att åka till Åland och träna hund!   Efter många långa mil landade vi på måndagen hos Ängsbacken för att göra en övernattning. Ingen rast och ingen ro, det blev ett spår på studs vilket var v...

Av Marie Bergström - 5 januari 2013 23:24

Här kommer Citros och mitt bokslut för 2012   !!   Hund och träningsåret 2012 har varit hur kul som helst. För att stävja lite att mina dåliga tävlingsnerver så gick vi ut i 4 tävlingar i nybörjarklass i rallylydnad - resultatet blev RLD N   !! V...

Ovido - Quiz & Flashcards