Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Citro gör stan

Av Marie Bergström - 8 mars 2011 20:05

I söndags blev det även lydnadsträningen, det kändes som våren bestämt sig för att göra entré i Skåne. Det blev tandvisning med främmande människa. Introduktion i budföring. Citro tyckte att det var en väldigt trevlig lek. Som pigg schäfer är det helt underbart att få springa, och social är han ju ;) men det där med stanna kvar hos mottagaren är ju helt onödigt, bara man får spriiiiiiinga!! Körde även hopp över hinder. Han har ju inte helt kopplat att man ska hoppa tillbaka VARJE gång till matte, måste springa vid sidan om lite grand.... nåja vi har ju knappt inte tränat detta så det kommer. Fick även leka lite med bitkudden. Toppen för en schäferkille!! Lugnt fint bett och faktiskt helt tyst!! Detta till skillnad från lydnaden....ömsom vin ömsom vatten.


Idag tog jag Citro med mig till stan på promenad. Och han är ju för gó den pågen. Så himla mysig i miljö. Parkerade vid badhuset och startade i stadsparken. Riktigt många hundar var där men Citro var mest impad av fåglarna. Inte för att han ville jaga dom utan mer väldigt nyfiken på sättet dom snackar på. En gås blev väldigt irriterad och spottade och fräste genom staketet och C ville bara vara kompis. " Varför gör den så...kom hit ska jag pjatta dig i mungipan vet ja". Det blev en massa snus och undersökande, det luktade ju så gott!! Runt ett hushörn dök två små jack russell upp...Ohh my God, de satte igång som symaskiner, jag som inte var beredd på det gav ju upp ett ÅHHHH. Citro nästan satte sig på ändan och glodde för på hundarna.."vad skäller dom för?" sen tittade han på mig "och vad skriker du för?" Och sen var det bara att traska vidare! Så härligt att äntligen fått en hund som inte går igång på allt. Nu ska jag göra slag i saken och stadspromenera minst en gång i veckan!!


10-4

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bergström - 6 mars 2015 22:00

Här har jag inte varit på ett helt år men det har hänt massor i mitt liv!   För mig har den ultimata bruksrasen alltid varit schäfer och på den fronten har jag inte ändrat min åsikt, men med tanke på den märkliga otur jag alltid haft sjukdomsmäss...

Av Marie Bergström - 1 januari 2014 22:28

Året 2013 känns som det kommer gå till mannaminne för egen del   ..... eller så får jag leta mig 13 år bak i tiden för att hitta något liknande.   Hälsoåret 2013 - hösten blev en utmaning. Jag som i princip aldrig är hemma från jobb har haft en t...

Av Marie Bergström - 31 augusti 2013 00:38

Jodå vi lever! Lite torftigt med inlägg och bilder har det varit, men här kommer lite sommar med mig och Citro och en liten Oxa   !   Veckan innan midsommar flyttade denna lilla sötnöten in, en schäfertjeja vid namn Oxa    Varmt och gott h...

Av Marie Bergström - 15 maj 2013 22:00

Så var det äntligen dax för ett av årets stora event - att åka till Åland och träna hund!   Efter många långa mil landade vi på måndagen hos Ängsbacken för att göra en övernattning. Ingen rast och ingen ro, det blev ett spår på studs vilket var v...

Av Marie Bergström - 5 januari 2013 23:24

Här kommer Citros och mitt bokslut för 2012   !!   Hund och träningsåret 2012 har varit hur kul som helst. För att stävja lite att mina dåliga tävlingsnerver så gick vi ut i 4 tävlingar i nybörjarklass i rallylydnad - resultatet blev RLD N   !! V...

Ovido - Quiz & Flashcards