Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Kan man....?

Av Marie Bergström - 22 februari 2011 20:48

Kan man älska sina hundar så det gör ont i bröstet och säga det utan att skämmas?


Alla småbarns föräldrar går på i "yllehossorna" hur duktiga och vilka framsteg deras "glyttar" gör.... och jag känner det samma med mina älsklingar! Men ibland låter det lite fattigt att gapa på om Citros och Amigos eskapader. Idag på jobbet var det en av jobbkompisarna som berättade om sin lille påg som härjade på under dagisvistelsen. Dom andra i gruppen var "rädda" för den lille pojken som bara tog leksaker från dom andra och ville inte leka med dom...utan bara tog dom för saken skull, för att ha dom helt enkelt. Då sa jag :"men vet du, det är precis likadant hemma hos mig... Amigo plockar både det ena och det andra...bara för sakens skull". Gissa så poppis man blir när man jämför barnen med hundarna? Jämförelserna är många och lika. Det är bara så....jag avgudar mina ögonstenar av hela mitt hjärta   !!! För mig är hundägandet ett rent nöje   .


10-4

 
 
Ingen bild

Linda Erax & Billy

23 februari 2011 12:43

Klart man kan
det är ju olika kärlekar för mig men du det är ju sina små barn.
Jag blir lika stolt över Erax och Billy som jag blir för Elias men det är sådant man inte förstår om man inte har hund
Kram

Marie Bergström

23 februari 2011 17:26

Säkert är det så!!
Kram till er

 
Ulrika

Ulrika

3 mars 2011 13:53

Hundar och barn är ibland otroligt lika. En del föräldrar gillar inte den jämförelsen men vår 1,5 åriga schäfertik och min 3 åriga systerson kan ibland agera väldigt lika, vilket även barnets föräldrar poängterat flera gånger. T.ex när de vill att något skall hända är de liksom på varandra och tjuvnyps på samma sätt, bara för att få igång nått.

http://kaymixfliza.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bergström - 6 mars 2015 22:00

Här har jag inte varit på ett helt år men det har hänt massor i mitt liv!   För mig har den ultimata bruksrasen alltid varit schäfer och på den fronten har jag inte ändrat min åsikt, men med tanke på den märkliga otur jag alltid haft sjukdomsmäss...

Av Marie Bergström - 1 januari 2014 22:28

Året 2013 känns som det kommer gå till mannaminne för egen del   ..... eller så får jag leta mig 13 år bak i tiden för att hitta något liknande.   Hälsoåret 2013 - hösten blev en utmaning. Jag som i princip aldrig är hemma från jobb har haft en t...

Av Marie Bergström - 31 augusti 2013 00:38

Jodå vi lever! Lite torftigt med inlägg och bilder har det varit, men här kommer lite sommar med mig och Citro och en liten Oxa   !   Veckan innan midsommar flyttade denna lilla sötnöten in, en schäfertjeja vid namn Oxa    Varmt och gott h...

Av Marie Bergström - 15 maj 2013 22:00

Så var det äntligen dax för ett av årets stora event - att åka till Åland och träna hund!   Efter många långa mil landade vi på måndagen hos Ängsbacken för att göra en övernattning. Ingen rast och ingen ro, det blev ett spår på studs vilket var v...

Av Marie Bergström - 5 januari 2013 23:24

Här kommer Citros och mitt bokslut för 2012   !!   Hund och träningsåret 2012 har varit hur kul som helst. För att stävja lite att mina dåliga tävlingsnerver så gick vi ut i 4 tävlingar i nybörjarklass i rallylydnad - resultatet blev RLD N   !! V...

Ovido - Quiz & Flashcards