Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Marie Bergström - 6 februari 2010 22:39

Hela dagen har jag gått i väntans tider - och så kommer hela våren att bli, så detta återkommer jag till.


Precis vid kvart i femtiden gick strömmen vilket inte var önskvärt - höll precis på att göra mig "vacker" för att gå på inflyttningsfest. Festen som var belägen i samhället bjöd på tre timmar utan ström. Uppfinnigsrikedomen var dock stor, maten blev med hjälp av värmeljus faktiskt varm. Dess emellan hann åtskilliga glas vin sänkas, samt en hel godisskål. Jag tror att jag även hann få minst två fiender vad det anbelangar hundägande. Någon tyckte att det var helt ok att lämna hunden själv hela dagen så länge den bara "lärt" sig hålla sig (vi snackar åtta till tio timmar)!!! Någon annan stämde in i detta och tyckte att katten var fullgott sällskap. Jag fick ju givetvis "läsa" ett par paragrafer i "lagen" och detta gör ju inte en så populär, tröttsamt  , annars var det på hela taget ett himla trevligt partaj där man blev välförplägnad.


Nåja, imorgon är en annan dag med nya äventyr!



over and out

Ovido - Quiz & Flashcards