Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Marie Bergström - 31 juli 2011 20:59

Så kom den äntligen till mig...sommarsemestern   nu har jag fyra friska veckor där jag slipper sätta klockan och kan göra precisom jag behagar. Fullt fokus på spåret, ska försöka komma ut så mycket så möjligt. En helg hoppas jag kunna åka till Citros kullbror och träna. Ett par gånger blir det Jyckebo och planerna är att åka till Bruks-SM i Värnamo med Sarah och Maria. Då får päronen rå C helt och hållet. Många mysiga grillaftnar och kräftskivor så klart. Åhh vad härligt det ska bli  .


Helt träningsmässigt i lydnaden har jag en plan på fria följet. Då jag ofta tränar efter mottot "gör-om, gör-rätt" och sen belöna så har jag märkt att kostnaden för Citro att göra fel är obefintlig. Han jobbar på och improvicerar och gör gärna många fel för att sen göra rätt och få belöning. Eller rättar sagt han för står inte när det blir fel och då är jag inte helt övertygad att han riktigt vet att det är rätt när belöningen kommer. Därför har jag skapat OJJJ när det inte blir rätt. Känns som det fungerar ganska bra. Tänkte införa detta även i fria följet. Ligger han inte i rätt position utan travar runt på mina fötter och tränger så blir det OJJJJ och bryt och så fort han ligger rätt kommer belöningen. Provade lite idag efter jobb...och ja, jag tycker det är värt att testa iaf.


 Nu ligger som sagt många veckors ledighet och bara väntar....SWEET  !! 

Ovido - Quiz & Flashcards