Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Ängsbacken läger

Av Marie Bergström - 19 september 2011 18:52

I torsdags var det så dags att dra genom län och landskap till Ängsbackens kennelläger. Kattis och Jarmo var så snälla och förbarmade sig över detta Sveriges sydligaste ekipage med en xtra övernattning  !


Sarah och Qvicka som oxå skulle till Stockholmstrakten till sig läger höll oss sällskap till Norrköping, tack för det!


Här dom glada flickorna innan vi skildes åt efter att ha lunchat!

 

Härligt var det att komma upp på Ängsbacken i denna genom mysiga skogsmiljö. Det var så magiskt både på kvällen och morgonen så det vette katten om jag faktiskt inte börjar tro att det finns tomtar och troll    

Citro fick busa med mormor Rappa och visade tydligt att han minsann visste hur gamla damer ska tas. Duktig kille!


Här kullbrorsan Cyraz, en jättetrevlig grabb!

 

Efter go mad och dricka och mycket snack, faktiskt häst-snack då hela resten av helgen skulle gå i hundens tecken, så var det dags att knyta sig. Kattis och jag stack och spårade på fredagförmiddagen med Citro och Arry och grabbarna skötte sig jättebra. Vidare på eftermiddagen stålade vi samman med resten av Ängsbackengänget på Skäggesta vandrarhem där vi skulle bo. Kvällen bjöd på grillning i goda vänners lag  .


På lördagen delade vi upp oss i skogsgänget och IPO gänget. Citro och jag drog till skogs för spår och uppletande.


Taktiksnack och markfördelning.

 

Citro och jag skogsmullade oss ibland blåbär och lingonris och mysig kuperad terräng! 

Lördagkvällen fortsatte med grill och mer av mycket hundsnack men denna vikingen kraschade i säng vid tio-tiden trött men väldigt nöjd  .


På söndagen åkte alla till Og Åker för lydnad och skydd. Jag var riktigt sugen på att låta Citro "dra lite i skinnet" men turligt att jag har en uppfödare som kan hjälpa denna matten att väga upp i vågskålar vad jag egentligen vill och ska tänka på i min träning. Det är inte dags att att sätta nyckeln i dörren och öppna för de drifter som faktiskt finns och väldigt starka. Och handen på hjärtat så är det spår och lydnad som vi vill och ska göra  .


Innan det var dags vid lunchtid och rulla tillbaka till Skåne så fick det bli....


...triss i C-syskon! Jag & Citro, Maria & Ciwi och Monica & Czoogin   

 

Tack till alla för en jättetrevlig helg!!!  

 
 
Annika, Indy o Diesel

Annika, Indy o Diesel

19 september 2011 20:50

Vad kul att det blev en lyckad helg! Fina bilder!

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Marie Bergström

19 september 2011 20:55

Riktigt härligt! Ville inte hem alls...;-)

 
Sarah & Qvicka

Sarah & Qvicka

19 september 2011 21:43

Det var ju en snygg bild du fick på oss hahah :) Ser ju helt hängig ut :) Bra att du har haft det bra! Vi ses imorgon!

http://sarahlinas.wordpress.com

Marie Bergström

19 september 2011 21:51

Äsch, ni är jättefina båda två :D Krya på dig, ses tomorrow :))

 
Ingen bild

marina

20 september 2011 17:34

Du verkar ju ha haft en toppenhelg med gänget! Kan förstå att du är nöjd och glad!! Spårarbetet i skogen ser jättefint ut och matte står ju upp ;-) Kram

Marie Bergström

20 september 2011 21:36

Haha, ja det var verkligen trevligt :) men naturligtvis kunde jag inte stå på benen hela tiden, det var ju mossa på dom där "bergen" ;) Så synd att du blev dålig, hade varit så kul och ses, det får bli en flygresa upp nu under hösten!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bergström - 6 mars 2015 22:00

Här har jag inte varit på ett helt år men det har hänt massor i mitt liv!   För mig har den ultimata bruksrasen alltid varit schäfer och på den fronten har jag inte ändrat min åsikt, men med tanke på den märkliga otur jag alltid haft sjukdomsmäss...

Av Marie Bergström - 1 januari 2014 22:28

Året 2013 känns som det kommer gå till mannaminne för egen del   ..... eller så får jag leta mig 13 år bak i tiden för att hitta något liknande.   Hälsoåret 2013 - hösten blev en utmaning. Jag som i princip aldrig är hemma från jobb har haft en t...

Av Marie Bergström - 31 augusti 2013 00:38

Jodå vi lever! Lite torftigt med inlägg och bilder har det varit, men här kommer lite sommar med mig och Citro och en liten Oxa   !   Veckan innan midsommar flyttade denna lilla sötnöten in, en schäfertjeja vid namn Oxa    Varmt och gott h...

Av Marie Bergström - 15 maj 2013 22:00

Så var det äntligen dax för ett av årets stora event - att åka till Åland och träna hund!   Efter många långa mil landade vi på måndagen hos Ängsbacken för att göra en övernattning. Ingen rast och ingen ro, det blev ett spår på studs vilket var v...

Av Marie Bergström - 5 januari 2013 23:24

Här kommer Citros och mitt bokslut för 2012   !!   Hund och träningsåret 2012 har varit hur kul som helst. För att stävja lite att mina dåliga tävlingsnerver så gick vi ut i 4 tävlingar i nybörjarklass i rallylydnad - resultatet blev RLD N   !! V...

Ovido - Quiz & Flashcards