Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Härlig helg - som balsam för själen

Av Marie Bergström - 14 augusti 2011 21:12

Det är precis så jag känner mig - laddat batterierna och ändå helt slut. Senare på fredagseftermiddagen drog jag och Citro till norra Skåne för en helg hos kullbrodern Czoogin med flock. Stannade snabbt till i Malmö och hämtade upp mitt nya objektiv till kameran  .  Att komma till André och Monica har varit som balsam för själen. Fantastisk skogmiljö och mycket lugn. Koppel och halsband behövs absolut inte här .

Mysigt att få träffa Czoogin igen, det var ju ett tag sen. Riktigt fin har han blivit!! Vi åt gott och "vinade" och visst blev det sent, men det var det värt  .


Min morgonvy på lördagen. Sov i egen stuga som jag nu skämtsamt kallar Marietorp, det blir inte sista gången!!

    

På morgonen efter diverse bestyr bar det av till Riseberga skytteklubb - här skulle skjutas lerduvor! Har aldrig gjort det förut och är ingen naturbegåvning heller. Fick EN träff på 25 skott första rundan med Monicas bössa. Sen provade jag Henriks gamla "Bettan" och fick åtminstone till 7 träffar på ca 20 skott, skitkul!!! Jägarexamen - här kommer jag!!! Har fått minne i ett par veckor framöver genom ett superhematom som sträcker sig över halva högra överarmen pga rekylen men det är fan värt  !


Efter en power-nap tränade vi lydnad i trädgården och jag passade på att fota våra älsklingar med nya objektivet.


Här är Sisco (som oxå är Ängsbackare), Foppa och Czoogin längst bak.

 

Underbart vackra Czoogin!

 

Söta Citro


Monica och Citro busar.

  

Lördagkvällen avlöpte med grill och tillhörande dryck och än mera snack. Och nu på söndagen blev det spår och lydnad. Vilken härlig helg, detta gör jag om närsom  . Ett extra stort tack till Monica, André och deras härliga jyckar, ni är helt underbara         

 
 
Ingen bild

marina

14 augusti 2011 22:03

vad härligt att höra att ni haft det så himla bra!! det förtjänade du verkligen! skjuta lerduvor är skitkul! kram

Marie Bergström

14 augusti 2011 22:23

Blir definitivt jägarexamen - men kan jag ha Citro till det? ;-) Allt mitt är mitt och allt ditt är mitt ;-) Fniss, kul vad det! Kramis

 
Annika, Indy o Diesel

Annika, Indy o Diesel

15 augusti 2011 06:35

Vilken härlig helg! Fina bilder!

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Marie Bergström

15 augusti 2011 09:24

Mysigt att få komma till skogs när man bor vid havet :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bergström - 6 mars 2015 22:00

Här har jag inte varit på ett helt år men det har hänt massor i mitt liv!   För mig har den ultimata bruksrasen alltid varit schäfer och på den fronten har jag inte ändrat min åsikt, men med tanke på den märkliga otur jag alltid haft sjukdomsmäss...

Av Marie Bergström - 1 januari 2014 22:28

Året 2013 känns som det kommer gå till mannaminne för egen del   ..... eller så får jag leta mig 13 år bak i tiden för att hitta något liknande.   Hälsoåret 2013 - hösten blev en utmaning. Jag som i princip aldrig är hemma från jobb har haft en t...

Av Marie Bergström - 31 augusti 2013 00:38

Jodå vi lever! Lite torftigt med inlägg och bilder har det varit, men här kommer lite sommar med mig och Citro och en liten Oxa   !   Veckan innan midsommar flyttade denna lilla sötnöten in, en schäfertjeja vid namn Oxa    Varmt och gott h...

Av Marie Bergström - 15 maj 2013 22:00

Så var det äntligen dax för ett av årets stora event - att åka till Åland och träna hund!   Efter många långa mil landade vi på måndagen hos Ängsbacken för att göra en övernattning. Ingen rast och ingen ro, det blev ett spår på studs vilket var v...

Av Marie Bergström - 5 januari 2013 23:24

Här kommer Citros och mitt bokslut för 2012   !!   Hund och träningsåret 2012 har varit hur kul som helst. För att stävja lite att mina dåliga tävlingsnerver så gick vi ut i 4 tävlingar i nybörjarklass i rallylydnad - resultatet blev RLD N   !! V...

Ovido - Quiz & Flashcards