Alla inlägg den 2 november 2011

Av Marie Bergström - 2 november 2011 16:12

Idag drog Citro och jag iväg till Lödde för ett träningpass för Jan Gyllensten. Kände att jag behövde inspiration, och det fick jag  ! Citro min lilla bandit har ju ganska lätt för att tänja på regler och överenskommelser och jag har väldigt lätt för att gå i den fällan - vilket bla innebär att den ljusa flickrösten då har en tendens att gå upp och stryka på höga C och låta hysterisk   ....


Släppande av boll har det varit lite komsikomsa med och det tar alldeles förlång tid med träningen om halva tiden ska gå åt att separera hunden från bollen. Här plockades mattes auktoritära ådra fram men med bibehållet lugn UTAN att stryka på höga C och se där, med lite coaching så gick det finemang. Efter bara ett tag kom en glatt galopperande schäfer och avlämnade bollen utan krusiduller!....men ett finger bör höjas för återfall då grabben gärna testar om den verkligen stämde den där överenskommelsen - och då är matte beredd med sitt LUGN!


Citro har oxå full fokus på vad som finns i mina fickor, därför la vi bollen som extern belöning och det funkade bra. Använder det i vissa moment men inte direkt i fria följet. Det står på schemat framöver. Tänk om kunde haft en Gyllensten i bakfickan på varenda träning - så rehändigt  


På eftermiddagen blev det napping på soffan med Dirty Dancing - den har man ju ALDRIG sett  .... "nobody puts Baby in a corner" * ler* 

Ovido - Quiz & Flashcards