Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Marie Bergström - 14 oktober 2011 16:29

Lite rimfrost var det allt när vi gav oss iväg imorse för träning på Jyckebo. Det är ju med livet som insats när man ger sig ut på E6:an vid 8-tiden, lite som rysk roulette faktiskt, avundas inte vardagspendlarna.....å andra sidan är det nog dom som är värst. Mentaliteten är "jag ska fram" till varje pris....


Nåväl, hade stämt träff med Monna, Malin och Bengt och vi började ute på Jära med spår. Citros spår var inte så långt, vi håller ju på med vår apportträning. Meeen sån fin fokus, klarade fint att spåret var utlagt i frost och att sen solen varit framme.


Fina spårpojken!!


Snygge-Citro med boll.

 

Vidare åkte vi till Jyckebo för uppletande. Citro vars uppletande fortfarande är i sin linda hämtade två föremål som för honom var helt okända!! Hurra gick jättefint. Detta har ju varit ett litet jidder men verkar lösa sig fint nu.


Titta vad jag hittade!! En rosa kanin, vassego matte!!!


Asias Myllis första uppletande


Tretjak's Akita letade oxå saker till sin matte


Torneryds Onja i fullt fart ut i rutan. (Onjas pappa är Citros morfar) 


När de andra pös hemåt stannade Citro och jag kvar för ett pass lydnad. Idag började jag känna igen min Citro och det var inte mycket till pip. Nu ska skeppet vändas igen....även om det tar tid.....sen är det full fart framåt. Stötte även på Jan Gyllensten och språkades lite vid. Har nu bestämt att köra några pass för honom, så det får jag återkomma med senare.


Det är en trött och nöjd matte som nu är hemma! Lilla C ligger så klart nedan för trappan och undrar om vi inte ska ut och ha kul nån gång. Så är han ju min arbetsnarkoman till hund  .        

Ovido - Quiz & Flashcards